Tuesday 20 August 2013

Siapakah Mesir di hati pemuda Islam?

 

Mesir di bawah Ikhwan apabila bergabung dengan Syria yang juga dipimpin Ikhwan nanti, akan menjadi gandingan terbaik yang belum pernah dilihat oleh ummah zaman ini.

Di utara Syria, Turki sedang menanti penuh semangat ukhuwah.

Tiga sahabat serangkai ini pasti insyaAllah akan menyuntik semangat baru yang hebat di Jordan di mana Ikhwan adalah jamaah terbesarnya.

Mereka juga akan menyuntik semangat juang baru kepada ummah di Iraq yang kini terjajah oleh Amerika-Syiah.

Di selatan Mesir, Sudan juga telah dibina untuk bersedia bangun bersama.

Pada ketika itu, Zionis Israel akan menunggu masa sahaja rebah dan tak akan bangun2 lagi dan Palestin akan kembali kepangkuan ummah.

Sebab itulah Barat amat takut akan kestabilan Mesir di bawah Ikhwan dan akan melakukan apa sahaja onar utk menjatuhkannya.

Musuh merancang tetapi sejarah mencatatkan bahawa jamaah yang barakah ini akan terus dikemudi dengan baik menuju penegakan Syariah dan Khilafah baru yg dinanti-nantikan.

Keyakinan ini terpahat kukuh di jiwa Imam Hasan Al Banna r.h. seperti terakam indah dalam Risalahnya dan ditarbiyah dengan cukup kemas ke dalam sanubari jamaahnya di Syria, Iraq, Jordan, Sudan, Palestin dan di Mesir sendiri. Impian waktu semalam itu, hari ini telah hampir menjadi satu realti, insyaAllah.

Katakanlah:
“Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap”. (Al-Isra’: 81)

******
"Allah adalah objektif kita. Nabi adalah pemimpin kita. Quran adalah undang-undang kita. Jihad adalah jalan kita. Mati di jalan Allah adalah harapan tinggi kita."
“Mesir, kisah tentang cerita cintakan syahid!”
-Kuliah Firoq Islamiah-


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...