Sunday 14 June 2015

Ayah Inspirasi Terindahku



Ketahuilah, wahai menantuku..

Telah terlahir perempuan yang baru sahaja engkau nikahi itu, adalah daripada benih-benih kehidupan aku dan isteriku..

Telah aku besarkan perempuan itu sehabis mampuku. Aku menafkahi dia dan ibunya dengan membelakangi segala keinginanku, berkorban waktu walau lelahku tiada siapa yang tahu, asalkan aku mampu membahagiakan mereka sekuat daya kudrat tuaku.

Telah aku bentuk acuan agama baginya, dengan mempertahankan setiap cebis-cebis aurat dan kehormatannya sebelum ia halal untukmu. Aku mengajar ia supaya kenal Tuhan dan Rasulnya, kerana itulah perempuan itu taat kepadaku dan juga bakal taat kamu.

Telah melengkapi dia separuh agama bagimu, dan aku sebagai Walinya turut merestui kebersamaan kamu. Namun sebelum usiaku habis ditakdir Tuhanmu, satu pesanku untukmu..

" Bahagiakanlah dia selalu..
Dengan agama yg ada padamu ..
Supaya nanti dia aman bertemu dgn Tuhannya
Lalu kembali bertemu aku dan ibunya di Syurga "

- Ayah -


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...