Tuesday 25 October 2011

Rindu Baitullah


Seruan Mu datang lagi
Menghimpunkan umat seluruh pelusuk negeri
Bertemu, berhimpun di bawah naungan Mu
Di atas tanah Mu

Allah, aku hanya mampu merasai dari jauh..

Bondaku berulang kali menceritakan keindahan rumah Mu
Kadangkala diiringi dengan linangan air matanya
Rindu pada rumah ALLAh, itu jawab Bonda

Maha Suci Tuhan, Kuasa Mu sangat meluas..

Aku yang hanya mendengarkan cerita Bonda
Boleh berjujuran air mata
Betapa indahnya perasaan itu
Apabila merasai perlindungan tika berada di rumah Suci Mu

Saban tahun, melihat umat manusia berhimpun
Hatiku juga bagai turut bersama
Aku tahu, mereka itu
Engkau sambut dengan tangan yang terbuka

Wahai Kekasih Hati
Apakah aku akan turut terpilih oleh Mu
Merasai tempat yang penuh bersejarah itu
Memohon dan menyerahkan diri kepada Mu

Tika ditanya kepada Bondaku,
Apakah Bonda masih ingin ke sana?
Jawab Bonda, sentiasa terasa keinginan itu
Bonda rindu ketenangan di sana

Maka ya ALLAh,
Jika Bonda, Engkau sudah takdirkan
Menjadi tetamu Mu nanti
Izinkan aku pergi bersama Bonda
Aku ingin berada disampingnya
Merasai kebesaran Mu

Allahu Rahiim
Engkau hadirkan perasaan rindu ini
Walau belum pernah
Menjejakkan kaki ke sana

Rindu kepada Baitullah, rumah Mu
Maka Engkau jugalah yang akan
Memberi keizinan kepada diri ini
Menjenguk rumah Mu

Dihati ini, ada rindu
Maka ya ALLAh, dengarlah rayuan rindu jauh nun di lubuk hati..

_Mawar_

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...