Saturday 5 October 2013

Hamalatul Quran


Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah, terimalah doa dan amalan kami, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Terimalah taubat kami, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Penerima Taubat lagi Mengasihani. Tunjuki dan bimbinglah kami kepada kebenaran dan kepada jalan yang lurus dengan berkat al-Quran.

Ya Allah, kasihanilah kami dengan berkat al-Quran, jadikan ia sebagai pemimpin, cahaya petunjuk, dan rahmat untuk kami.

Ya Allah, ingatkanlah kami apa yang telah kami lupa dari al-Quran, dan kurniakanlah kami keupayaan untuk membacanya pada waktu malam dan siang, jadikanlah al-Quran itu sebagai hujah untuk kami wahai Tuhan pemelihara sekalian alam.

Ya Allah, hiaskanlah diri kami dengan keindahan al-Quran, muliakanlah kami dengan kemuliaan al-Quran, serikanlah kami dengan ketinggian martabat al-Quran, pakaikanlah kami dengan pakaian al-Quran, masukkanlah kami ke dalam syurga dengan syafaat al-Quran, selamatkanlah kami dari segala bencana dunia dan azab hari akhirat dengan berkat kehormatan al-Quran.

Ya Allah, jadikanlah al-Quran semasa hidup kami di dunia sebagai rakan, di dalam kubur sebagai kawan yang mesra, pada hari kiamat sebagai pembantu, sebagai cahaya penyuluh, semasa menuju ke syurga sebagai teman, dan sebagai penghadang serta pendinding dari api neraka. Jadikanlah al-Quran itu untuk kami sebagai panduan dan ikutan segala kebaikan.

Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah. Dengan limpah kurnia, kemudahan, dan kemuliaan-Mu jua Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah.

Ya Allah, tunjukilah kami dengan petunjuk al-Quran, selamatkanlah kami daripada api neraka dengan sebab kemuliaan al-Quran. Tinggikanlah darjat martabat kami dengan sebab kelebihan al-Quran, dan hapuskanlah dosa kejahatan kami dengan sebab membaca al-Quran.

Ya Allah, Tuhan yang mempunyai sekalian macam kelebihan dan ehsan. Wahai Tuhan kami, berikanlah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, peliharalah kami dari azab api neraka.

Amin Ya Rabb..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...