Wednesday 14 March 2012

Kitab Cinta


Kadangkala tertawa
Apabila melihat manusia mensempadankan cinta
Sebatas hubungan lelaki dan perempuan semata
Kerna tercemarnya pemikiran mereka

Sedang aku mencintaimu juga
Wahai sahabat sejenis yang selama ini bersama,
Sedang aku mencintai kalian juga
Wahai keluarga yang selama ini bersungguh menjaga,
Sedang aku mencintai kamu juga
Wahai berlawanan jenis yang selama ini berkenalan di atas dunia,
Sedang aku mencintai semua
Masyarakat yang wujud di alam fana,

Kerana
Cinta padaku adalah hendak membawa semua ke syurga
Menarik jauh dari neraka
Mustahil pencinta akan melemparkan apa yang dicintanya ke dalam api
Begitulah aku memahami cinta yang hakiki

Kadangkala bermuram durja
Kerana tidak ramai yang memahami perkara ini
Hilang di dalam pelukan jahiliyyah
Tidak wujud di dalam kehidupan manusia kini

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...