Saturday 17 May 2014

Bersama Ke Syurga



Aku sedang berdebat dengan seorang pemuda yang fanatik dan aku bertanya dengan beliau : “Adakah mengebom sebuah kelab malam di sebuah negara yang majoritinya menganut agama Islam merupakan sesuatu yang Halal atau Haram?”

Pemuda itu menjawab : “Sudah tentu Halal, membunuh mereka adalah (Jae'z)!”

Aku bertanya dengan pemuda itu lagi : “Tapi jika engkau membunuh mereka ketika mereka melanggar perintahNYA, di mana engkau rasa mereka akan ditempatkan?”

Pemuda itu menjawab : “Sudah tentu di neraka jahanam!”

Aku bertanya dengan dia lagi : “Maka sudah tentu engkau dan syaitan mempunyai matlamat yang sama, kedua-dua kamu mahu menghantar hamba-hambaNYA ke neraka.”

Adakah kalian ingat sebuah hadis Rasulullah SAW, apabila Baginda melihat jenazah seorang Yahudi yang melalui depan Baginda? Nabi mula menangis, sahabat Baginda bertanya, "Mengapa Engkau menangis? Bukankah jenazah itu seorang Yahudi? Baginda menjawab, " Satu roh telah meninggalkan aku dan menuju ke neraka".

Dapatkah kalian melihat perbezaan antara cara pemikiran kalian dengan cara pemikiran Nabi Muhammad SAW? Baginda ingin menyelamatkan roh-roh ini dari neraka, bukannya menghantar mereka ke sana!

Kalian tidak memahami apa itu Islam yang sebenarnya, jadi jangan menghalakan senjata-senjata kamu atas nama Islam.

Syeikh Dr. Mohd Hassan, semoga Allah merahmati beliau.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...